• Regulamin

Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego

§ 1

Postanowienia wstępne

  1. Właścicielką sklepu dostępnego pod adresem www.roslinkarium.pl jest: Katarzyna Drab prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Katarzyna Drab Roślinkarium, ul. Henryka Sienkiewicza 79/4U, 90-057 Łódź, NIP: 7252312091, REGON: 389916648.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
  3. Warunkiem korzystania z usług Sklepu Internetowego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść regulaminu.
  4. Przepisy Regulaminu są zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa dotyczącego ochrony konsumentów, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego i Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§ 2

Definicje

Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Sprzedawca - Katarzyna Drab, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Katarzyna Drab Roślinkarium.

Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.

Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.roslinkarium.pl

Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.

Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§ 3

Kontakt ze Sklepem

Adres Sprzedawcy: Henryka Sienkiewicza 79/4U 90-057 Łódź

Adres e-mail Sprzedawcy: roslinkarium@gmail.com

Numer telefonu Sprzedawcy: 690606336

Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 12:00-18:00

§ 4

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Chrome, Opera, Microsoft Edge,

aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), włączona obsługa plików cookies, zainstalowany program FlashPlayer.

§ 5

Informacje ogólne

Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.

Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

§ 6

Zakładanie Konta w Sklepie

Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię, nazwisko, adres mailowy.

Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.

Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.

Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 7

Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);

wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);

zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;

jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,

kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”,

wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§ 8

Oferowane metody dostawy oraz płatności

Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:

- Przesyłka kurierska,

- Odbiór osobisty w punkcie odbioru w Łodzi: Henryka Sienkiewicza 79/4U 90-057 Łódź,

w godzinach otwarcia:

pn. 12.00 - 18.00

śr. 12.00 - 18.00

pt. 12.00 - 18.00

sb. 12.00 - 20.00

lub w umówionym ze Sprzedawcą innym terminie.

Dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność:
Karty płatnicze (operatorem płatności jest BlueMedia S.A.): Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro

Płatność gotówką przy odbiorze.

Płatność kartą/BLIKiem przy odbiorze.

Przelew tradycyjny na konto bankowe Sprzedawcy.

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.

§ 9

Wykonanie umowy sprzedaży

Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.

Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

W przypadku wyboru przez Klienta:

- płatności przelewem tradycyjnym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.

- płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie do 14 dni roboczych, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia. Przesyłki nadawane są tylko od poniedziałku do środy. Zamówienia dokonane po godzinie 12:00 w środę będą wysłane najwcześniej w poniedziałek. W przypadku niskich temperatur paczki z wysyłka roślin jest wstrzymana. O wszelkich zmianach klient otrzymuje informację przez e-mail.

Odbiór osobisty możliwy jest po uprzednim kontakcie ze Sprzedawcą (za pośrednictwem metod z §3) i ustaleniem terminu odbioru.

Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:

- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności blikiem od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przy odbiorze – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,

Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski.

Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

W przypadku, gdy Sprzedawca z przyczyn niezależnych od niego, nie ma możliwości dostarczenia zamówionego przez Kupującego towaru, zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia do którego zobowiązał się dostarczyć towar, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania powinien, w obecności kuriera, sporządzić protokół szkody, który wraz z ewentualną reklamacją należy przesłać do Sprzedającego.

§ 10

Prawo odstąpienia od umowy

Ze względu na charakter oferowanego przez nas towaru nie przyjmujemy zwrotów roślin.

W przypadku pozostałego asortymentu Klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Wystarczy poinformować nas o swojej decyzji składając oświadczenie wysłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną.

Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to konieczne. Wystarczy pismo z danymi: imię, nazwisko, nazwa towaru, data transakcji i adres konta bankowego, na które mamy zwrócić należność.

W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy wszystkie otrzymane od Państwa płatności w tym koszty dostarczenia zwracanego towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez nas) nie później niż 14 dni od momentu, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Koszty przesyłki zwracanego towaru ponosi klient.

Zwrot przelejemy na podane przez Klienta konto. Warunkiem otrzymania zwrotu płatności jest otrzymanie przez nas towaru lub dowodu jego odesłania.

Reklamacje

Klientowi przysługuje gwarancja udzielana i rozpatrywana na zasadach w niej zawartych. Regulacja odpowiedzialności sprzedającego za wady rzeczy zawarta jest w przepisach art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego.

W przypadku sprzedaży towaru podmiotowi innemu niż klient indywidualny wszystkie produkty objęte są 12 miesięczną rękojmią sprzedawcy (Roślinkarium) na warunkach wynikających z kodeksu cywilnego.

Reklamacje rozpatrywane są do 10 dni roboczych po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego i towaru na adres Roślinkarium, ul. Henryka Sienkiewicza 79/4U, 90-057 Łódź

Reklamacja roślin jest możliwa przy spełnieniu następujących warunków:

-przesłanie dokumentacji fotograficznej roślin z opisem wad na nasz adres email w dzień otrzymania przesyłki

-niezmieniony stan roślin – nie uwzględnimy reklamacji roślin, które zostały przesadzone lub przycięte 

§ 11

Postanowienia końcowe

Podmiot prowadzący sklep zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania (zamieszczenia) w sklepie internetowym w ten sposób, że Klient może się z nimi zapoznać, w związku z czym Klient jest zobowiązany do bieżącej weryfikacji jego postanowień przed każdym złożeniem zamówienia. Klient, którego zamówienie jest w trakcie realizacji w momencie dokonania zmian regulaminu, podlega regulaminowi i ofercie aktualnym na dzień otrzymania potwierdzenia realizacji zamówienia.

W przypadku zaistnienia błędów w opisie produktu lub rażących odstępstw od opisu towaru na stronie Sklepu, Klientowi przysługuje roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową, tj. doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba, że jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów. Jeżeli Sklep nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu Kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo od umowy odstąpić.

Od umowy nie można jednak odstąpić, gdy produkt dostarczony do klienta różni się (w przypadku roślin) od tego jaki przedstawiony jest na zdjęciu ofertowym pod względem wybarwienia i jego rozmieszczenia, wielkości oraz ilości liści i tym podobnych parametrów.